A A
Niepełnosprawność
  • Sketchfab
  • ENG
Zaloguj się
Logo - Instytut Pamięci Narodowej Logo Biuro
Nowych
Technologii
  • Misja BNT
  • Projekty
    • Histhack
    • Gry
    • Aplikacje
    • Raporty badawcze
    • Mobilny showroom
    • Quizy
    • Modele 3d
    • Dla Nauczycieli
  • Aktualności
    • galeria
    • video
  • Kontakt
    • Biuro prasowe
    • Współpraca

Mobilny showroom poświęcony projektowi gamingowemu „Gra Szyfrów” rusza w trasę

Jesień 2022 r. zapowiada się bardzo ciekawie dla pasjonatów historii i gier komputerowych. Już 14 września rusza ogólnopolska trasa mobilnego showroomu promującego projekt gamingowy „Gra Szyfrów”, obejmująca 20 miejscowości.

Pierwszym punktem, który odwiedzimy będzie Warszawa. W dniach 14 – 16 września br. mobilny showroom zagości na terenie Sejmu RP, gdzie nastąpi inauguracja projektu z udziałem Marszałek Sejmu Elżbietą Witek oraz Prezesem Instytutu Pamięci Narodowej dr. Karolem Nawrockim. Podczas premierowego pokazu mobilną wystawę odwiedzi m.in. grupa uczniów z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Klaudyny Potockiej z Pułtuska wraz z opiekunami. Następnie z „Grą Szyfrów” zapoznają się Parlamentarzyści oraz grupy młodzieży goszczące w Sejmie RP.

Kolejnym punktem na mapie trasy mobilnego showroomu będzie Gorzów Wielkopolski, do którego dotrzemy już 19 września. W każdym mieście wystawa gościć będzie jeden dzień i dostępna będzie w godzinach 10.00-16.00. W godzinach 10.00-13.00 wystawę odwiedzą zorganizowane grupy uczniów lokalnych szkół, a od godziny 13.00 do 16.00 zapraszamy dorosłych i młodzież powyżej 13 roku życia. Uczestnictwo w wydarzeniu wiąże się z zaakceptowaniem regulaminu*, który dostępny jest tutaj: zgoda na wizerunek i oświadczenie o znajomości ryzyka z VR. Wstęp osób małoletnich możliwy jest po uzyskaniu zgody rodzica bądź opiekuna prawnego (podpisaniu załączonego regulaminu). Finał projektu odbędzie się 28 października br. w Głogowie. Zapraszamy również na pokaz w miejscowości Czarne, który wyjątkowo rozpocznie się o godzinie 17.00.

„Gra Szyfrów” jest innowacyjnym projektem edukacyjnym przygotowanym przez Biuro Nowych Technologii IPN. To prawdopodobnie pierwsza na świecie gra komputerowa, która powstała w tak ścisłej współpracy z historykami. Jej akcja toczy się w październiku 1920 roku, gdy decydują się losy konfliktu zbrojnego z bolszewikami i przyszłość wolnej Polski. Fabuła „Gry Szyfrów” przybliża realia historyczne oraz pokazuje mało znane dokonania polskich kryptologów, którzy odegrali kluczową rolę w konflikcie polsko-bolszewickimi, wpłynęli na losy wojny. Misje, które muszą wykonać gracze, polegają na złamaniu bolszewickiego szyfru i unieszkodliwieniu pancernych pociągów wroga. To udokumentowane wydarzenia historyczne, których przedstawienie było dokładnie konsultowane z historykami IPN. Pod okiem historyków ożywione zostały główne postacie gry oraz odwzorowane zostały wszystkie detale (jak pojazdy, wnętrza, meble, urządzenia czy stroje). Całość dopełnia pieczołowicie skonstruowana oprawa dźwiękowa. To wszystko sprawia, że „Gra Szyfrów” jest bardzo realistyczna i pozwala graczom poczuć prawdziwą atmosferę konfliktu i tamtych czasów.

„Gra Szyfrów” jest projektem crossplatformowym na gogle VR, urządzenia mobilne oraz komputery dostępnym bezpłatnie na Steam, App Store i w Google Play. (https://bnt.ipn.gov.pl/projekty/gry/gra-szyfrow/).

Należy podkreślić, że „Gra Szyfrów” jest częścią projektu Ministerstwa Edukacji i Nauki „Gry w edukacji” i w tym roku zostanie dodana do programu nauczania, jako treści rekomendowane. Oznacza to, że może być wykorzystywana jako narzędzie dydaktyczne podczas zajęć lekcyjnych. Trasa mobilnej wystawy przyczyni się do rozszerzenia wiedzy o projekcie. Mamy nadzieję, że szersze grono odbiorców poleci ją, jako nie tylko skarbnicę wiedzy historycznej, ale również jako dobrą zabawę.

**Należy przynieść ze sobą wydrukowaną oraz podpisaną wersję i przedłożyć ją w punkcie recepcyjnym w dniu wydarzenia znajdującym się w okolicy mobilnego showromu lub wypełnić ją tuż przed dołączeniem do wydarzenia.

Zobacz więcej
  • Polityka prywatności
  • Deklaracja dostępności
  • Kontakt
social icon social icon
© 2022 Instytut Pamięci Narodowej
Serwis korzysta z plików cookies. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Dowiedz się więcej.