A A
Niepełnosprawność
  • Sketchfab
  • ENG
Zaloguj się
Logo - Instytut Pamięci Narodowej Logo Biuro
Nowych
Technologii
  • Misja BNT
  • Projekty
    • Gry
    • Wirtualne wystawy
    • Świadectwo poMOCY
    • Mobilny Przystanek Historia
    • Cyfrowi Bohaterowie
    • Histhack
    • Modele 3d
    • Aplikacje
    • Raporty badawcze
    • Przystanek Historia Przyszłości
    • Quizy
    • Dla Nauczycieli
  • Aktualności
    • Aktualności
    • galeria
    • video
  • Strefa Technologii
  • Kontakt
    • Biuro prasowe
    • Współpraca

Mobilne Skrzynie i Mateusz Masternak, czyli prezentacja gier i aplikacji multimedialnych w gdańskim Klubie Brzostek Top Team

16 marca w siedzibie klubu bokserskiego Brzostek Top Team przy ul. Elektryków 1 w Gdańsku, miała miejsce prezentacja mobilnych skrzyń z immersyjną edukacją historyczną, stworzonych przez Biuro Nowych Technologii Instytutu Pamięci Narodowej.

Wydarzenie zorganizowane z rozmachem

W wydarzeniu uczestniczyli: Dyrektor Biura Nowych Technologii IPN Magdalena Hajduk, Dyrektor Biura Kadr IPN Mateusz Kotecki, Dyrektor oddziału IPN w Gdańsku dr Marek Szymaniak oraz znakomity pięściarz Mateusz Masternak.

Gości przywitała Lucyna Mach, menadżer klubu bokserskiego Brzostek Top Team, a następnie głos zabrał dr Szymaniak, który wyraził oczekiwanie organizatorów: „abyśmy za pośrednictwem nowych technologii zrozumieli, że przeszłość ma ogromne znaczenie dla teraźniejszości i przyszłości. Mówię tu o wydarzeniach z historii, które kształtują naszą tożsamość”.

Do zgromadzonej młodzieży przemówił również znany bokser Mateusz Masternak, przybliżając słuchaczom historię z czasów II wojny światowej na przykładzie przeżyć własnego dziadka.

Prezentacja projektów Biura Nowych Technologii w gdańskim Klubie Brzostek Top Team

Prezentacje projektów Biura Nowych Technologii wpisała się w cykl  działań podejmowanych przez Stowarzyszenie Brzostek Top Team w ramach edukacji historycznej. Te różnorodne inicjatywy podkreślają zaangażowanie klubu w poszerzanie wiedzy historycznej i kulturowej, promocji aktywności fizycznej oraz integracji społecznej.

W trakcie wydarzenia zgromadzona w Klubie młodzież mogła zapoznać się z następującymi projektami:

  • “Gra Szyfrów”, o której przeczytasz na stronie  – Pierwszy projekt gamingowy IPN, przenoszący graczy w realia wojny polsko-bolszewickiej. Gracze mogą zgłębić działania postaci takich jak Jan Kowalewski. Projekt dostępny na PC, VR i urządzenia mobilne.
  • “Lotnicy – wojna w przestworzach” – Najnowszy projekt gamingowy IPN, opowiadający losy polskich lotników z okresu II wojny światowej. Gracze mogą poznać historie takich postaci jak Jan Zumbach, Jadwiga Piłsudska czy Anna Leska. Projekt dostępny na PC i VR. Przeczytaj więcej o “Lotnikach”
  • “WARSAW RISING – Miasto Bohaterów” – Gra komputerowa, w której uczestnicy wcielają się w role  oddziałów uczestniczących w Powstaniu Warszawskim. Dowiedz się więcej o projekcie
  • “Świadectwo poMOCY” – Immersyjna etiuda filmowa w technologii wirtualnej rzeczywistości, ukazująca losy rodziny Ulmów z Markowej; wymordowanej przez Niemców za pomoc udzielaną Żydom. Przeczytaj więcej o “Świadectwie poMOCY”
  • “Szybowcowa ’87” – Immersyjne doświadczenie w technologii wirtualnej rzeczywistości, przenoszące użytkowników do lat 80. XX wieku, do zakonspirowanej drukarni antykomunistycznej Solidarności Walczącej. Dowiedz się więcej o projekcie

Zapraszamy do galerii zdjęć

Zobacz więcej
  • Polityka prywatności
  • Deklaracja dostępności
  • Kontakt
social icon social icon
© 2025 Instytut Pamięci Narodowej