Udział Biura Nowych Technologii w tegorocznym zjeździe Platformy Europejskiej Pamięci i Sumienia
Na tegoroczny zjazd Platformy Europejskiej Pamięci i Sumienia (PEMC) organizowany przez Instytut Pamięci Narodowej, Biuro Nowych Technologii przygotowało dwie immersyjne strefy tematyczne. Pierwsza, „Świadectwo ”, to poruszająca etiuda stworzona w technologii VR, przybliżająca bohaterską historię błogosławionej rodziny UImów. Na drugim panelu można było zagrać w grę „Warsaw Rising” – taktyczną produkcję obrazującą losy osób walczących w Powstaniu Warszawskim.
„Świadectwo ” – immersyjna podróż w czasie w technologii VR
Na tegorocznym zjeździe można było wziąć udział we wzruszającej etiudzie o losach błogosławionej rodziny Ulmów, która wbrew nazistowskim nakazom dała schronienie swoim żydowskim sąsiadom. Na skutek donosu cała rodzina wraz z ukrywanymi Żydami została bestialsko zamordowana.
Na „Świadectwo ” składa się zaprezentowana na zjeździe etiuda oraz wirtualny spacer po towarzyszącej projektowi wystawie. Dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości goście zjazdu mogli poczuć, że biorą udział w historii opowiedzianej oczami 6-letniej Basi Ulmy.
- Obejrzyj wirtualną wystawę na stronie IPN
- Pobierz etiudę w VR z platformy Steam
- Zobacz więcej o projekcie na stronie IPN
„Warsaw Rising” – nowoczesny sposób opowiadania historii za pomocą gry wideo
Biuro Nowych Technologii zaprezentowało również grę – „Warsaw Rising”. To gra strategiczna wymagająca logicznego myślenia, planowania i zarządzania, wzbogacona o walor edukacyjny. Przedstawia losy uczestników Powstania Warszawskiego.
Goście, którzy wzięli udział w tym panelu, mieli szansę zapoznać się z misjami opartymi o faktyczne wydarzenia z Powstania Warszawskiego i doświadczyć dramaturgii tych wydarzeń.
Biuro Nowych Technologii wsparło zjazd Platformy Europejskiej Pamięci i Sumienia w Warszawie
Biuro Nowych Technologii działa na rzecz integracji najnowszych technologii z dziedzinami edukacji, kultury i historii, przyczyniając się w ten sposób do skuteczniejszej promocji dziedzictwa kulturowego. Strefy tematyczne z innowacyjnymi narzędziami służącymi do opowiadania historii, takimi jak gra „Warsaw Rising” czy etiuda „Świadectwo poMOCY” to przykład i dowód wychodzenia naprzeciw potrzebie młodego pokolenia poznawania przeszłości za pomocą technologii przyszłości.