A A
Niepełnosprawność
  • Sketchfab
  • ENG
Zaloguj się
Logo - Instytut Pamięci Narodowej Logo Biuro
Nowych
Technologii
  • Misja BNT
  • Projekty
    • Gry
    • Wirtualne wystawy
    • Świadectwo poMOCY
    • Mobilny Przystanek Historia
    • Cyfrowi Bohaterowie
    • HISTHACK
    • Modele 3d
    • Aplikacje
    • Raporty badawcze
    • Przystanek Historia Przyszłości
    • Quizy
    • Dla Nauczycieli
  • Aktualności
    • Aktualności
    • galeria
    • video
  • Strefa Technologii
  • Kontakt
    • Biuro prasowe
    • Współpraca

Udział Biura Nowych Technologii IPN w Pikniku Rejewskiego

W sobotę, 16 sierpnia 2025 roku, na Wyspie Młyńskiej w Bydgoszczy odbył się piknik Rejewskiego – bezpłatne, otwarte dla wszystkich wydarzenie upamiętniające 120. rocznicę urodzin Mariana Rejewskiego. Piękna, letnia pogoda sprzyjała rodzinnemu charakterowi spotkania, a organizatorzy zadbali nie tylko o bogaty program, ale także o komfort uczestników i wystawców.

Edukacyjny piknik w Bydgoszczy

Marian Rejewski był wybitnym kryptologiem i matematykiem, który łamał klucze niemieckich szyfrów. Stał na czele zespołu, który odpowiadał za złamanie kodu „Enigmy”. Jego życiu i dokonaniom poświęcony był edukacyjny piknik na Wyspie Młyńskiej w Bydgoszczy.

Na miejscu na uczestników czekało aż dziesięć stanowisk tematycznych z atrakcjami przygotowanymi dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Można było spróbować swoich sił w szyfrowaniu, grach logicznych, zagadkach, a także poznać tajniki robotyki i programowania. Sporym zainteresowaniem cieszyły się również pokazy naukowe oraz opowieści o Rejewskim i innych wybitnych postaciach świata nauki.

Biuro Nowych Technologii IPN po raz drugi wzięło udział w wydarzeniu i zaprezentowało swoje portfolio.

„Gra Szyfrów” zaprezentowana w Bydgoszczy przez Biuro Nowych Technologii IPN

Na pikniku goście mogli samodzielnie podjąć się złamania bolszewickich szyfrów i zneutralizować budzące postrach pancerne pociągi. W „Grze Szyfrów”, pierwszym gamingowym projekcie Biura Nowych Technologii IPN, gracze podejmują się udziału w wydarzeniach, które decydowały o losach wojny polsko-bolszewickiej.

Udział w grze możliwy był w Strefie Nowych Technologii IPN. Obecność Biura Nowych Technologii IPN na pikniku to okazja do pokazania, jak technologie mogą wspierać edukację historyczną i ułatwiać dostęp do wiedzy o przeszłości.

„Gra Szyfrów” dostępna jest za darmo na PC i VR (wirtualna rzeczywistość), dzięki temu każdy  może   stać się współuczestnikiem  działań kryptologów i wyzwań, jakie przed nimi stawiano.

Zobacz więcej o „Grze Szyfrów”

fot. A. Pawska/ Młyny Rothera

Zobacz więcej
  • Polityka prywatności
  • Deklaracja dostępności
  • Kontakt
social icon social icon
© 2025 Instytut Pamięci Narodowej