Immersyjna edukacja historyczna – gdzie jesteśmy i co przed nami

W 2022 roku opublikowano raport „Immersyjna edukacja historyczna – w stronę nowych ścieżek edukacyjnych”, który skupiał się na potrzebach i oczekiwaniach młodych pokoleń w zakresie nauczania historii współczesnej oraz edukacji ogólnie.
Obecnie, dwa lata po jego wydaniu, analizujemy zmiany, które zaszły w dziedzinie immersyjnej edukacji, identyfikujemy dobre praktyki oraz wskazujemy aktualne wyzwania. W raporcie przedstawiono wyniki badań dotyczące wykorzystania technologii cyfrowych w edukacji, omówiono sposoby pozwalające realizować potrzeby młodych generacji w zakresie korzystania z technologii w edukacji; podniesiono aspekty luki generacyjnej oraz ubóstwa cyfrowego.
Raport obejmuje również rekomendacje istotne w procesie wdrażania immersyjnych metod edukacyjnych. To pozycja skierowana do osób zainteresowanych sposobami dotarcia do młodych ludzi z przekazem edukacyjnym – idealna dla nauczycieli, edukatorów, pracowników placówek oświatowych oraz rodziców.