Immersyjna edukacja historyczna – w stronę nowych ścieżek edukacyjnych
Raport jest efektem procesu badawczego, w ramach którego poszukiwano odpowiedzi na pytania dotyczące potrzeb i oczekiwań przedstawicieli młodych generacji w kontekście nauki historii współczesnej i edukacji w ogóle. Raport składa się z czterech części. W pierwszej wskazano najistotniejsze wyzwania współczesności, także w kontekście edukacji i nowych pokoleń. Druga dotyczy potrzeb najmłodszych z nich. Opisano trzy pokolenia – Generację Alpha, Generację Z oraz Millenialsów oraz ich determinanty (cechy charakteryzujące dane pokolenia).
Wskazano, kim są osoby uczące się, jakie są ich potrzeby w zakresie edukacji historycznej. Trzecia część opisuje profile osób uczących się. Wskazuje odpowiedzi na pytania, jakie wartości prezentują wybrane grupy, jakie mają oczekiwania względem rozwiązań i edukacji oraz jak lepiej odpowiadać na potrzeby poszczególnych grup. Ostatnia, czwarta, przedstawia ścieżki edukacyjne spełniające potrzeby grup z różnych profili. Mogą one stać się inspiracją do budowania innowacyjnych sposobów nauki historii współczesnej.