Pierwszy dzień PAX West w Seattle oraz spotkanie z sekretarzem Stanu Waszyngton Stevem Hobbsem za nami
Od 29.08. do 1.09. trwają międzynarodowe targi gamingowe PAX West. To jedno z największych wydarzeń tej branży w Stanach Zjednoczonych. Mamy przyjemność brać w nich udział, a spotkać nas można na polskim stoisku organizowanym przez Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych we współpracy z Fundacją Indie Games Polska.
Spotkanie z Sekretarzem Stanu Waszyngton Stevem Hobbsem
Steve Hobbs to polityk i, jak sam o sobie mówi, gracz. Polska branża gier zaś to już rozpoznawalny partner w dyskusjach o innowacjach i technologii. Rozmowy skupiały się na inicjatywach, które mogłyby ułatwić kontakt i współpracę między niezależnymi twórcami gier z Polski a firmami i organizacjami w USA. Poruszono również kwestię pogłębienia współpracy między polskim sektorem gier a środowiskiem biznesowym i technologicznym na świecie.
Sekretarz Hobbs w trakcie spotkania zagrał w „Lotników” i żywo zainteresował się w koncepcją immersyjnej edukacji historycznej. Podczas dyskusji nad edukacyjnymi grami Biura Nowych Technologii IPN dużą wagę przywiązywał do kultury samokształcenia się (ang. self-directed learning), w myśl której młodzież szkolna coraz częściej łączy edukację z zabawą, czerpiąc z wzorców branży rozrywkowej. To pokazuje, że młodzież szkolna nie tylko w Polsce, ale na całym świecie bazuje na połączeniu elementów świata rzeczywistego i cyfrowego nie tylko dla zabawy, ale też by uczyć się, poznawać świat, kulturę i historię.
Spotkanie to istotny krok w kierunku jeszcze większej widoczności edukacyjnych gier Biura Nowych Technologii IPN w USA, zacieśniania współpracy i networkingu pomiędzy niezależnymi twórcami i amerykańskimi graczami rynkowymi oraz wzmocnienia Polski jako kraju, który ma potencjał eksportowy w sektorze edukacyjnych gier wideo.
Pierwszy dzień PAX West w Seattle
Pierwszy dzień targów pełny był emocji, entuzjazmu i owocnych rozmów z międzynarodowymi przedstawicielami mediów, branżowymi specjalistami oraz najważniejszą grupą odbiorców – graczami.
Targi dla fanów gier rozpoczęły się o godzinie 10 czasu lokalnego, natomiast media dostęp uzyskały godzinę wcześniej. Od 9 do 10 godziny na polskim stoisku można było usłyszeć pytania o „Lotników” w różnych językach świata. Media z Azji, Stanów czy Europy szeroko wypytywały nas na temat walorów edukacyjnych gry, odbioru produkcji wśród lokalnej oraz ogólnoświatowej publiki czy procesu produkcyjnego gry. Zainteresowani dziennikarze, youtuberzy i streamerzy opowiadali swoim odbiorcom o „Lotnikach” i samodzielnie brali udział w obronie nieba nad Europą.
Po godzinie poświęconej prasie PAX West nie zwolnił tempa. Wręcz przeciwnie. Fale pasjonatów gamingu odwiedzały polskie stoisko; gracze podejmowali wyzwanie odparcia ataku wrogich samolotów myśliwskich, przekradali się przez rejon niemieckich umocnień A2 i wysadzali stanowiska armatnie. Osoby, które nie grały, przyglądały się rozgrywce. W tym miejscu dziękujemy wszystkim cierpliwym, którzy w kolejce czekali na możliwość ogrania „Lotników”. Gracze, którzy chcieli zagrać w domowym zaciszu skanowali dostępny kod QR i zapisywali grę do swojej biblioteki Steam.
Dziękujemy wszystkim odwiedzającym nasze stoisko – graczom, przedstawicielom mediów, influencerom i producentom branżowym z całego świata. Cieszymy się z możliwości dzielenia się na żywo naszym projektem. Prezentacja „Lotników” na PAX West stwarza możliwość zaprezentowania odbiorcom z całego świata postaci polskich bohaterów i losów Polski w trakcie II wojny światowej.