A A
Niepełnosprawność
  • Sketchfab
  • ENG
Zaloguj się
Logo - Instytut Pamięci Narodowej Logo Biuro
Nowych
Technologii
  • Misja BNT
  • Projekty
    • Gry
    • Wirtualne wystawy
    • Świadectwo poMOCY
    • Mobilny Przystanek Historia
    • Cyfrowi Bohaterowie
    • HISTHACK
    • Modele 3d
    • Aplikacje
    • Raporty badawcze
    • Przystanek Historia Przyszłości
    • Quizy
    • Dla Nauczycieli
  • Aktualności
    • Aktualności
    • galeria
    • video
  • Strefa Technologii
  • Kontakt
    • Biuro prasowe
    • Współpraca

PAX West 2025 w Seattle – cztery dni pełne wrażeń, rozmów i inspiracji

Międzynarodowe targi gamingowe PAX West w Seattle dobiegły końca. W dniach 29 sierpnia – 1 września serce światowej branży gier biło właśnie tam – a my mieliśmy przyjemność być częścią tego niezwykłego wydarzenia na polskim stoisku zorganizowanym przez Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych we współpracy z Fundacją Indie Games Polska.

Polska branża gier na radarze w USA

Przez cztery dni Polskie stoisko odwiedziły tysiące graczy, media branżowe z całego świata, influencerzy, a także przedstawiciele biznesu i instytucji publicznych. To był czas intensywnych rozmów, testów gier i budowania mostów między polską sceną gamingową a globalnym rynkiem.

Przez całe targi edukacyjna gra przygodowa „Lotnicy” przyciągała uwagę odwiedzających – od przedstawicieli mediów, przez streamerów i youtuberów, aż po zapalonych graczy. Kolejki do stanowiska z grą były najlepszym dowodem na to, że tematyka II wojny światowej i losy polskich bohaterów fascynują graczy z całego świata.

Inspirujące rozmowy o edukacji

Polskie stoisko odwiedzali gracze w każdym wieku – od dzieci z rodzicami po rodziców z dziećmi, co doskonale pokazuje, jak szeroką publiczność obejmuje dziś branża gamingowa. „Lotnicy” skutecznie trafiają do każdej grupy wiekowej; szczególnie rodzice podkreślali walory edukacyjne gry i jej potencjał jako narzędzia łączącego naukę z rozrywką.

Zobacz więcej informacji o „Lotnikach”

Spotkanie z Sekretarzem Stanu Waszyngton i „Polish Party”

Już pierwszego dnia mieliśmy zaszczyt spotkać się z Sekretarzem Stanu Waszyngton Stevem Hobbsem – politykiem, a prywatnie graczem. Rozmowy dotyczyły nie tylko promocji polskich produkcji, ale także inicjatyw sprzyjających współpracy między twórcami gier z Polski i USA. Ważnym punktem dyskusji była nauka poprzez gry – temat, który wzbudził ogromne zainteresowanie w kontekście innowacyjnych narzędzi edukacyjnych.

Sekretarz Hobbs zagrał w „Lotników” i poznał bliżej koncepcję immersyjnej edukacji historycznej. Podczas dyskusji nad edukacyjnymi grami Biura Nowych Technologii IPN dużą wagę przywiązywał do rosnącej roli kultury samokształcenia się (self-directed learning) i łączenia edukacji z rozrywką – trendzie, który jest coraz bardziej widoczny zarówno w Polsce, jak i w Stanach Zjednoczonych.

„Polish Party” w Seattle

„Polish Party” czyli ikoniczna impreza networkingowa odbyła się trzeciego dnia targów. W programie wydarzenia znalazły się prezentacje gier i możliwości polskiego gamedevu, przemowy, w tym zaproszonego Sekretarza Stevena Hobbsa i Honorowej Konsul Polski w Seattle Teresy Indelak Davis czy konkurs na najbardziej kreatywne zdjęcie.

Na spotkaniu nie zabrakło również tradycyjnej polskiej kuchni, która przekonała wszystkich amerykańskich gości, którzy nie zdążyli jeszcze uwierzyć w moc polskiej branży growej. „Polish Party” obfitowało w inspirujące dyskusje i okazje do budowania relacji z międzynarodowymi deweloperami, wydawcami, przedstawicielami mediów i partnerami biznesowymi.

PAX West 2025 zakończony

PAX West 2025 pokazał, że polska branża gier ma silną pozycję na arenie międzynarodowej i ogromny potencjał w sektorze edukacyjnych produkcji. Dziękujemy wszystkim graczom, którzy odwiedzili nasze stoisko, zatrzymali się na dłuższe rozmowy czy po prostu spróbowali swoich sił w „Lotnikach”.

Dziękujemy również wydawcom, producentom sprzętu oraz szczególnym gościom, którzy odwiedzili nasze stoisko – z Sekretarzem Stanu Waszyngton Stevem Hobbsem i Honorową Konsul Polski w Seattle Teresą Indelak Davis na czele. Mamy nadzieję, że zobaczymy się za rok.

Zobacz wszystkie gry Biura Nowych Technologii IPN

Zobacz więcej
  • Polityka prywatności
  • Deklaracja dostępności
  • Kontakt
social icon social icon
© 2025 Instytut Pamięci Narodowej