A A
Niepełnosprawność
  • Sketchfab
  • ENG
Zaloguj się
Logo - Instytut Pamięci Narodowej Logo Biuro
Nowych
Technologii
  • Misja BNT
  • Projekty
    • Gry
    • Wirtualne wystawy
    • Świadectwo poMOCY
    • Mobilny Przystanek Historia
    • Cyfrowi Bohaterowie
    • Histhack
    • Modele 3d
    • Aplikacje
    • Raporty badawcze
    • Przystanek Historia Przyszłości
    • Quizy
    • Dla Nauczycieli
  • Aktualności
    • Aktualności
    • galeria
    • video
  • Strefa Technologii
  • Kontakt
    • Biuro prasowe
    • Współpraca

O cyfryzacji edukacji historycznej

W rozmowie z dyrektorem Biura Nowych Technologii Magdaleną Hajduk, prof. Jan Pomorski opowiada o realizacji projektów edukacyjnych wykorzystujących nowe technologie a także o wpływie nowych technologii na metodologię nauczania historii.

Prof. J. Pomorski (UMCS) zajmuje się zagadnieniami nowych technologii w edukacji od co najmniej 10 lat, czyli od daty utworzenia – na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie – Centrum Badawczo-Rozwojowego E-Humanistyka. Jest zaangażowany w szereg przedsięwzięć skoncentrowanych na przemianach świadomości metodologicznej, w związku z coraz szerszym wprowadzaniem nowych technologii do nauczania historii. To bardzo ważne, ponieważ z jednej strony wprowadzamy nowe technologie do programów edukacyjnych, z drugiej jednak strony musimy na nowo zdefiniować rolę nauczyciela w procesie edukacyjnym. W dobie powszechnego dostępu do informacji w Internecie, autorytet nauczyciela nie wynika wyłącznie z posiadanej przez niego znajomości faktów. Dlatego prof. J. Pomorski zwraca uwagę na potrzebę innego rozłożenia akcentów w relacji między nauczycielem a uczniami: w dobie cyfryzacji podstawową rolą nauczyciela staje się pomaganie uczniowi w budowaniu własnej osobowości i rozwijaniu własnych umiejętności.

Zachęcamy do zapoznania się z odcinkiem.

  • Polityka prywatności
  • Deklaracja dostępności
  • Kontakt
social icon social icon
© 2025 Instytut Pamięci Narodowej