A A
Niepełnosprawność
  • Sketchfab
  • ENG
Zaloguj się
Logo - Instytut Pamięci Narodowej Logo Biuro
Nowych
Technologii
  • Misja BNT
  • Projekty
    • Gry
    • Wirtualne wystawy
    • Świadectwo poMOCY
    • Mobilny Przystanek Historia
    • Cyfrowi Bohaterowie
    • HISTHACK
    • Modele 3d
    • Aplikacje
    • Raporty badawcze
    • Przystanek Historia Przyszłości
    • Quizy
    • Dla Nauczycieli
  • Aktualności
    • Aktualności
    • galeria
    • video
  • Strefa Technologii
  • Kontakt
    • Biuro prasowe
    • Współpraca

Mobilne skrzynie zaprezentowane podczas projektu #IPNMłodych

IV edycja projektu #IPNMłodych już za nami. Oddział IPN w Lublinie odwiedziło ponad 1000 młodych osób. Wszyscy chcieli poznawać historię w nieco inny sposób – przez sztukę, zabawę, warsztaty i nowoczesne technologie.

#IPNMłodych w Lublinie

Wydarzenie w Lublinie było połączeniem edukacji i twórczej zabawy, które przyciągnęło nie tylko dzieci i młodzież, ale też dorosłych.Tegoroczna edycja była skupiona wokół wydarzeń Lubelskiego Lipca 1980.

Młodzież z Liceum Sztuk Plastycznych im. CK Norwida stworzyła panneau z kolażem inspirowanym wydarzeniami Lubelskiego Lipca 1980. Dzieci uczestniczyły w warsztatach rzeźbiarskich, Muzeum Znaki Czasu zaprezentowało interaktywną kolorowankę „Nasi Wojacy”, a pracownicy lubelskiego oddziału IPN zaprezentowali swoje zbiory, w tym broń i umundurowanie polskich żołnierzy z różnych okresów historycznych.

Na miejscu odbył się konkurs wiedzy związany z wystawą „Przełom. Sierpień 1980 i Solidarność”. Uczestnicy wyruszyli w trasę miejskiej gry mobilnej „Lubelskie drogi do wolności Karola Wojtyły/Jana Pawła II”. Księgarnia IPN zamieniła się w pokój zagadek „Lipcowa Iskra”, gdzie uczestnicy, podzieleni na zespoły, rozwiązywali zadania inspirowane strajkami Lubelskiego Lipca . Każda grupa reprezentowała wybrane zakłady pracy, takie jak Fabryka Samochodów Ciężarowych czy Lokomotywownia PKP, rywalizując w wyzwaniach związanych z historycznymi wydarzeniami.

#IPNMłodych x mobilne skrzynie

Mobilne skrzynie z immersyjną edukacją historyczną ponownie zostały wykorzystane podczas corocznego projektu edukacyjnego na Dzień Dziecka – #IPNMłodych.Prezentowano na nich wszystkie projekty Biura Nowych Technologii, a w szczególności aplikację „Szybowcowa ‘87”. Ten interaktywny spacer w technologii VR pozwala zwiedzić peerelowskie mieszkanie, które służyło jako siedziba konspiracyjnej drukarni „Solidarności Walczącej”. Można było samodzielnie powielić kolejne kopie niepodległościowej prasy, podsłuchać przez radio rozmowy funkcjonariuszy komunistycznej Służby Bezpieczeństwa czy obejrzeć „Dziennik Telewizyjny”.

Jeszcze więcej zajęć z wykorzystaniem mobilnych skrzyń

Prezentacja mobilnych skrzyń została przedłużona również poza wydarzenie #IPNMłodych. Oddział IPN w Lublinie elastycznie zareagował na prośby ze szkół, by kontynuować immersyjne lekcje historii jeszcze po zakończeniu wydarzenia.

Cieszymy się, że zainteresowanie zarówno ze strony młodzieży szkolnej, jak i nauczycieli owocuje w kolejnych zajęciach z wykorzystaniem edukacyjnych gier i aplikacji. Przedłużenie dostępności mobilnych skrzyń w lubelskim oddziale IPN daje szansę na dotarcie do jeszcze szerszego grona odbiorców  chcących odkrywać historię w nowoczesnej formie.

Przypomnijmy, że wszystkie gry i aplikacje Biura Nowych Technologii IPN dostępne są za darmo do pobrania z platformy Steam. Poznać je bliżej można nie tylko przy okazji wydarzeń, w których Instytutu Pamięci Narodowej bierze udział, ale również u siebie w domu czy w szkole.

Zobacz wszystkie gry Biura Nowych Technologii

Zobacz więcej
  • Polityka prywatności
  • Deklaracja dostępności
  • Kontakt
social icon social icon
© 2025 Instytut Pamięci Narodowej