A A
Niepełnosprawność
  • Sketchfab
  • ENG
Zaloguj się
Logo - Instytut Pamięci Narodowej Logo Biuro
Nowych
Technologii
  • Misja BNT
  • Projekty
    • Gry
    • Wirtualne wystawy
    • Świadectwo poMOCY
    • Mobilny Przystanek Historia
    • Cyfrowi Bohaterowie
    • Histhack
    • Modele 3d
    • Aplikacje
    • Raporty badawcze
    • Przystanek Historia Przyszłości
    • Quizy
    • Dla Nauczycieli
  • Aktualności
    • Aktualności
    • galeria
    • video
  • Strefa Technologii
  • Kontakt
    • Biuro prasowe
    • Współpraca

Konferencja „1 września 1939 r. na pograniczu. W 85. rocznicę wybuchu II wojny światowej” z użyciem mobilnej skrzyni z immersyjną edukacją historyczną

W muzeum w Praszce we współpracy z Delegaturą IPN w Opolu zorganizowano konferencję pt. „1 września 1939 r. na pograniczu. W 85. rocznicę wybuchu II wojny światowej”. W wydarzeniu wykorzystano mobilną skrzynię z immersyjną edukacją historyczną. Całość skierowana była do młodzieży szkolnej, nauczycieli i rodziców.

Mobilne skrzynia zaprezentowana w muzeum w Praszce

Praszka, miejscowość położona przy granicy polsko-niemieckiej, dotknięta została działaniami wojennymi już z samego rana 1 września 1939 roku. Miejsce konferencji jest więc nieprzypadkowe. Głos zabrali: ks. dr Paweł Kostrzewski, dr Zdzisław Włodarczyk, Mirosław Leśniewski, Angelika Tokarska oraz dr Ksawery Jasiak. Prelekcje dotyczyły przede wszystkim wojennych losów miasta i lokalnej społeczności; nie zabrakło jednak szerszego spojrzenia na historię Polski w tym okresie.

Na stoisku edukacyjno-multimedialnym Delegatury IPN w Opolu zaprezentowało mobilną skrzynię z immersyjną edukacją historyczną. Największą popularnością wśród gości cieszyła się edukacyjna gra „Lotnicy – wojna w przestworzach” ukazująca losy polskiego personelu lotniczego broniącego nieba nad Europą. Z mobilnej skrzyni skorzystało około 100 gości.

Dzięki połączeniu edukacyjnych prelekcji, oferty muzeum oraz immersyjnej edukacji historycznej uczestnicy konferencji pogłębili swoją wiedzę historyczną w atrakcyjny i nienużący sposób, angażując swoje wszystkie zmysły. Wielozmysłowe podejście do nauki i połączenie świata cyfrowego z analogowym pozwala na głębsze zrozumienie historii i ubogaca proces nauki.

 

  • Polityka prywatności
  • Deklaracja dostępności
  • Kontakt
social icon social icon
© 2025 Instytut Pamięci Narodowej