Biuro Nowych Technologii IPN na targach Gamescom: kolejny sukces na arenie międzynarodowej
Tegoroczne Targi Gamescom okazały się wielkim sukcesem dla Biura Nowych Technologii Instytutu Pamięci Narodowej. Udział w tym prestiżowym wydarzeniu stanowił nie tylko doskonałą okazję do promocji edukacyjnej gry przygodowej „Lotnicy”, ale również do poszerzenia świadomości historycznej wśród międzynarodowej społeczności graczy.
Kolejna prezentacja „Lotników” na międzynarodowych targach
„Lotnicy” swoją premierę mieli na jednych z największych targów edukacyjno-technologicznych na świecie – Bett London. Dzięki temu gra zyskała międzynarodową popularność i jest rozpoznawana przez graczy na całym świecie. Gra ma już ponad 400 000 pobrań, a ta liczba cały czas rośnie.
Pół roku po premierze Biuro Nowych Technologii IPN zaprezentowało swój najnowszy projekt w Niemczech na największych gamingowych targach na świecie – Gamescom. Dzięki temu pozycja „Lotników” została ugruntowana, a gra na stałe wpisała się jako nowoczesne narzędzie do nauki historii. Tytuł został przetłumaczony na 11 języków, co umożliwia odbiór gry praktycznie na całym świecie.
Biuro Nowych Technologii na targach Gamescom
Duże zainteresowanie stoiskiem Biura Nowych Technologii IPN przełożyło się na znaczący sukces promocyjny. Gra zdobyła uznanie graczy i również zwróciła uwagę mediów oraz influencerów. Wiele osób podkreślało unikalność polskiego podejścia do edukacji historycznej, które łączy w sobie elementy rozrywki i nauki, tworząc angażujące i edukacyjne doświadczenia. Stoisko odwiedzali również streamerzy, którzy na żywo przeprowadzali relacje i zadawali pytania odnośnie do gry, jej przesłania, jak i zagadnienia immersyjnej edukacji historycznej.
Dzięki prezentacji na targach, „Lotnicy” dotarli aż do około 335 000 osób ze 120 krajów z całego świata. Obok takiego sukcesu trudno przejść obojętnie. Biorąc pod uwagę relacje wideo tworzone spontanicznie przez odwiedzających stoisko gości, założyć można, że liczba odbiorców edukacyjnego projektu Biura Nowych Technologii jest jeszcze większa.
Udział Biura Nowych Technologii w Gamescomie miał również znaczący wpływ na poszerzenie świadomości historycznej wśród międzynarodowej społeczności. Prezentowana gra nie tylko edukuje, ale także skłania do refleksji nad trudnymi momentami z historii, wzmacniając w uczestnikach empatię i zrozumienie dla skomplikowanych losów narodów. To pokazuje, że gry mogą być skutecznym narzędziem edukacyjnym, zdolnym do przekazywania wartościowych treści w sposób przystępny i atrakcyjny.
Polish Party w Konsulacie Generalnym RP
Biuro Nowych Technologii miało przyjemność wziąć udział w Polish Party w Konsulacie Generalnym RP – wydarzeniu mającym na celu promowanie polskiej branży gier wideo, naszej historii oraz współczesnych osiągnięć Polski. Dzięki udziałowi możliwe było zaprezentowanie nowoczesnego wizerunku Instytutu Pamięci Narodowej i nawiązanie korzystnych relacji branżowych w myśl networkingu tak, by umacniać pozycję Instytutu w branży gamingowej. Skupienie się wokół osób związanych z polskim gamedevem pozwala docierać z immersyjną edukacją historyczną i gamingowymi projektami Biura Nowych Technologii do szerokiego grona odbiorców.
„Lotnicy” na polskim stanowisku z grami wideo
Dzięki współpracy z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), „Lotnicy” prezentowani byli nie tylko na stoisku Instytutu, ale również na osobnym stanowisku wśród innych polskich produkcji. Polskie stanowisko znajdujące się w hali 4 otwarte było dla wszystkich gości w dni biznesowe od środy do piątku. Całość miała ponad 100 metrów kwadratowych i zaprezentowano ponad 60 polskich firm. Wszyscy odwiedzający, w tym również zagraniczni zwiedzający, mieli okazję poznać bliżej polski rynek gier wideo; była to doskonała okazja do promowania immersyjnej edukacji historycznej i polskich produkcji gamingowych.
Do zobaczenia za rok
Mamy nadzieję, że będziemy mieli przyjemność zobaczyć się za rok! Tym samym dziękujemy za niezwykle udane spotkania na tegorocznym Gamescomie.