A A
Niepełnosprawność
  • Sketchfab
  • ENG
Zaloguj się
Logo - Instytut Pamięci Narodowej Logo Biuro
Nowych
Technologii
  • Misja BNT
  • Projekty
    • Gry
    • Wirtualne wystawy
    • Świadectwo poMOCY
    • Mobilny Przystanek Historia
    • Cyfrowi Bohaterowie
    • Histhack
    • Modele 3d
    • Aplikacje
    • Raporty badawcze
    • Przystanek Historia Przyszłości
    • Quizy
    • Dla Nauczycieli
  • Aktualności
    • Aktualności
    • galeria
    • video
  • Strefa Technologii
  • Kontakt
    • Biuro prasowe
    • Współpraca

Immersyjne spotkania z historią w Koszalińskim Muzeum Obrony Przeciwlotniczej

Od 27 do 28 lutego w Muzeum Obrony Przeciwlotniczej im. Płk. Stanisława Paszkiewicza miała miejsce prezentacja dorobku Biura Nowych Technologii IPN. Goście mogli zapoznać się z wszystkimi zrealizowanymi projektami, w tym z najnowszą grą edukacyjną „Lotnicy – wojna w przestworzach”. Ponadto w siedzibie muzeum obecni byli członkowie oddziału wojskowego ze Świdwina, którzy uświetnili całe wydarzenie.

Immersyjne spotkania z historią w Koszalińskim Muzeum Obrony Przeciwlotniczej

Na miejscu dostępne były wydajne komputery PC i zestawy VR (virtual reality), dzięki którym można było poznać historię w immersyjny i nowoczesny sposób. Wszystkie urządzenia cieszyły się sporym zainteresowaniem, natomiast młodzi uczestnicy najchętniej korzystali z zestawów wirtualnej rzeczywistości. Ubranie gogli VR, wzięcie do rąk kontrolerów i niejako przeniesienie się w czasie umożliwiało doświadczenie bardzo atrakcyjnej formy nauki historii.

Edukacyjne projekty Biura Nowych Technologii IPN

Goście, głównie młodzież szkolna, ale również edukatorzy, nauczyciele i inni odwiedzający muzeum pasjonaci historii, mieli okazję zapoznać się z różnorodną immersyjną i edukacyjną ofertą Biura Nowych Technologii:

  • „Gra Szyfrów” – pierwszy gamingowy projekt edukacyjny IPN. Gra pokazuje dokonania polskich kryptologów, którzy odegrali kluczową rolę w konflikcie polsko-bolszewickim. Gra dostępna jest na urządzenia z systemem Windows; VR i urządzenia mobilne z systemem Android i iOS.

Zobacz „Grę Szyfrów” na platformie Steam

  • „Lotnicy” – najnowszy projekt gamingowy IPN. Opowiada o dokonaniach polskich lotników, którzy walczyli o Polskę w czasach II wojny światowej. Dostępny na urządzenia z systemem Windows oraz VR.

Zobacz „Lotników” na platformie Steam

  • „WARSAW RISING – miasto bohaterów” – gra komputerowa opowiadająca o losach Powstania Warszawskiego.

Zobacz „WARSAW RISING” na platformie Steam

  • „Świadectwo poMOCY” – poruszająca etiuda filmowa VR opowiadająca o rodzinie Ulmów, zamordowanej przez Niemców w 1944 roku za udzielenie schronienia Żydom.

Zobacz „„Świadectwo poMOCY” na platformie Steam

  • „Szybowcowa ‘87” – immersyjna aplikacja VR, dzięki której można przenieść się do peerelowskiego mieszkania we Wrocławiu, w którym nielegalnie prowadzono działalność konspiracyjną.

Zobacz „Szybowcowa ‘87” w platformie Steam

Historia opowiedziana eksponatami, edukacyjnymi projektami i prawdziwymi historiami

Warto podkreślić, że odwiedzający Muzeum Obrony Przeciwlotniczej mogli dotknąć, zobaczyć, posłuchać i immersyjnie chłonąć przekaz historyczny zaprezentowany nie tylko przez produkty Instytutu Pamięci Narodowej, ale również eksponaty muzealne oraz opowieści członków oddziału wojskowego ze Świdwina.

Zobacz wszystkie projekty Biura Nowych Technologii IPN

Zobacz więcej
  • Polityka prywatności
  • Deklaracja dostępności
  • Kontakt
social icon social icon
© 2025 Instytut Pamięci Narodowej