A A
Niepełnosprawność
  • Sketchfab
  • ENG
Zaloguj się
Logo - Instytut Pamięci Narodowej Logo Biuro
Nowych
Technologii
  • Misja BNT
  • Projekty
    • Gry
    • Wirtualne wystawy
    • Świadectwo poMOCY
    • Mobilny Przystanek Historia
    • Cyfrowi Bohaterowie
    • Histhack
    • Modele 3d
    • Aplikacje
    • Raporty badawcze
    • Przystanek Historia Przyszłości
    • Quizy
    • Dla Nauczycieli
  • Aktualności
    • Aktualności
    • galeria
    • video
  • Strefa Technologii
  • Kontakt
    • Biuro prasowe
    • Współpraca

Immersyjne lekcje historii w Poznańskim Przystanku Historia IPN z wykorzystaniem mobilnych skrzyń

Od 16.09. do 15.10.2024 w Przystanku Historia przy ul. Dąbrowskiego 29 w Poznaniu odbywały się zajęcia wykorzystujące gry i aplikacje Biura Nowych Technologii IPN. Projekty były prezentowane dzięki mobilnym skrzyniom z immersyjną edukacją historyczną.

Mobilne skrzynie z edukacją historyczną zagościły w Poznańskim Przystanku Historia

Blisko 100 uczniów ze szkół z Poznania, Swarzędza oraz Grodziska Wielkopolskiego wzięło udział w immersyjnych lekcjach historii. Wszystkie zajęcia prowadzone były w oparciu o immersyjne projekty edukacyjne Biura Nowych Technologii:

  • „Warsaw Rising” – strategiczna gra z walką turową. Tytuł przedstawia losy Powstańców Warszawskich. Zadaniem gracza jest przetrwanie wszystkich 63 dni Powstania.
  • „Lotnicy” – najnowsza gra edukacyjna Biura Nowych Technologii. Zawiera w sobie elementy akcji, zręcznościowe, logiczne i przygodowe. Zróżnicowany gameplay przeplata się tutaj z edukacyjnym charakterem produkcji. Całość opowiada o dokonaniach polskich lotników, którzy brali udział w II wojnie światowej.
  • „Gra Szyfrów” – pierwszy edukacyjny projekt Biura Nowych Technologii. Produkcja wpisana została na listę lektur szkolnych. Osadzona w czasach wojny polsko-bolszewickiej mówi o mało znanych osiągnięciach polskich kryptologów. Zadaniem gracza jest złamanie bolszewickich szyfrów i zapewnienie łączności radiowej.
  • „Szybowcowa ‘87” – immersyjny spacer stworzony w technologii VR (wirtualnej rzeczywistości) przedstawiający szczegółowo odwzorowane mieszkanie we Wrocławiu, w którym drukowano prasę podziemną. Mieszkanie jest interaktywne, można więc powielić kartki prasy czy podsłuchać rozmowy funkcjonariuszy SB.
  • „Świadectwo poMOCY” – filmowa etiuda o Błogosławionej Rodzinie Ulmów, która dała schronienie Żydom w trakcie II wojny światowej.

Edukacyjne zajęcia z mobilnymi skrzyniami

Zajęcia podzielone były na dwie części – teoretyczną oraz praktyczną. Pierwsza część zajęć prowadzona przez edukatorów z OBEN w Poznaniu stanowiła krótkie wprowadzenie historyczne w tematykę każdej gry i aplikacji. Młodzież mogła zaznajomić się z kontekstem historycznym, najważniejszymi wydarzeniami i postaciami, które za nimi stoją. Jeśli tylko pojawiały się pytania, wszyscy mogli swobodnie je zadawać tak, by wynieść z zajęć możliwie najwięcej.

Podczas drugiej części zajęć, uczniowie mogli zapoznać się z edukacyjnymi grami i aplikacjami. Największym zainteresowaniem cieszyli się „Lotnicy” w wersji VR. Dodatkowo, dla wzbogacenia doświadczenia i większego zainteresowania młodych ludzi nauką historii, uczestnicy mieli możliwość zapoznania się z ofertą gier planszowych IPN.

Zobacz wszystkie projekty Biura Nowych Technologii

Zobacz więcej
  • Polityka prywatności
  • Deklaracja dostępności
  • Kontakt
social icon social icon
© 2025 Instytut Pamięci Narodowej