A A
Niepełnosprawność
Sketchfab
Zaloguj się
Logo
  • Misja BNT
  • Projekty
    • Gra szyfrów
    • Modele 3d
  • Aktualności
    • galeria
    • video
  • Kontakt
    • Biuro prasowe
    • Współpraca

Historia transmitowana w bitach

Transmisja danych polega na przesyłaniu danych zapisanych w bitach z jednego urządzenia cyfrowego do innego za pomocą sieci światłowodowej, bezprzewodowej lub tradycyjnej sieci telefonicznej. Umożliwia połączenie ze sobą lokalizacji na całym świecie i tym samym cyfrową edukację i popularyzację historii XX w. . Jednym z celów Biura Nowych Technologii jest dostosowanie możliwości, które stwarzają innowacje technologiczne (Internet, VR, IoT) do potrzeb IPN i realizacji jego zadań ustawowych, tak, aby dotrzeć z przekazem historycznym do nieograniczonej liczby odbiorców i zapoznać ich z efektami jego pracy.

Cyfrowa edukacja

BNT – tworząc tematyczne aplikacje mobilne i strony internetowe (dotyczące najważniejszych wydarzeń z historii Polski w okresie od 1917 do 1990 r.) oraz elektroniczne i multimedialne wersje programów edukacyjnych, ich koncepcje i sposoby wdrażania – współpracuje  z pozostałymi jednostkami IPN. Jedną z nich jest Biuro Edukacji Narodowej, z którego działalnością można zapoznać się na: https://edukacja.ipn.gov.pl/edu/

BEN, podobnie jak BNT, ma za zadanie upowszechniać w Polsce i na świecie swoje projekty. Sposobem na to jest program polonijny skierowany do Polaków żyjących i pracujących poza granicami Polski oraz nauczycieli polonijnych, koordynowany przez Biuro Edukacji Narodowej, o którym można poczytać na:

https://edukacja.ipn.gov.pl/edu/program-polonijny

Zatrzymaj się na „Przystanku Historia”

Tam, gdzie docierają łącza światłowodów czy Wi-Fi, można zapoznać się z efektami badań naukowych, działań edukacyjnych i wydawniczych IPN, dostępnych na portalach tematycznych i m.in. zagrać w gry, które powoli stają się znakiem rozpoznawczym BNT IPN. W pierwszej w historii IPN grze w technologii 3D o wojnie polsko-bolszewickiej 1919-1920, opracowanej przez BNT we współpracy z Chronospace, bohaterami każdej z misji są postacie, które istniały naprawdę, a informacje o ich losach zostały zebrane dzięki zasobom archiwalnym i publikacjom naukowym. Wnętrza i postaci  żołnierzy zrekonstruowano na podstawie archiwalnych zdjęć i rysunków.

O polskiej rzeczywistości tamtych czasów i nie tylko o tym okresie historii można dowiedzieć się więcej na stronie internetowej „Przystanek Historia”. Znajdziecie tam napisane przystępnym językiem materiały popularyzujące wyniki badań historyków wraz z dostępem do biblioteki cyfrowej:

https://przystanekhistoria.pl/

Biblioteka cyfrowa na stronie „Przystanku Historia”:

https://przystanekhistoria.pl/pa2/biblioteka-cyfrowa

Polecamy publikacje w pdf o największych bitwach wojny polsko-bolszewickiej 1919-1920 do czytania online lub ściągnięcia na swój komputer i przeczytania:

https://przystanekhistoria.pl/pa2/biblioteka-cyfrowa/najwieksze-bitwy-wojny

Nie tylko Maria Skłodowska-Curie…

Ważną częścią działalności IPN jest przypominanie i upowszechnianie wiedzy o postaciach i wydarzeniach z historii Polski, które nie zawsze były i są obecne w szkolnych podręcznikach. Dobrym tego przykładem jest projekt „Giganci Nauki” przygotowany przez zespół z Biura Prezesa IPN i pokazujący jak dokonania polskich badaczy, odkrywców i wynalazców zrewolucjonizowały świat poprzez nauki ścisłe, przyrodnicze i humanistyczne. Jedna z postaci naukowców przedstawionych w serii filmów na YouTube jest bohaterem projektu BNT – o czym dowiecie się już niebawem. Polecamy przeczytać na stronie podanej poniżej, dlaczego po czwarte i po piąte jest takie ważne.

https://gigancinauki.pl/gn/wstep/82543,Co-trzeba-wiedziec-o-Gigantach-Nauki.html

Zapisz się do newslettera

  • Polityka prywatności
  • Deklaracja dostępności
  • Kontakt
social icon social icon
© 2022 Instytut Pamięci Narodowej
Serwis korzysta z plików cookies. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Dowiedz się więcej.