A A
Niepełnosprawność
  • Sketchfab
  • ENG
Zaloguj się
Logo - Instytut Pamięci Narodowej Logo Biuro
Nowych
Technologii
  • Misja BNT
  • Projekty
    • Gry
    • Wirtualne wystawy
    • Świadectwo poMOCY
    • Mobilny Przystanek Historia
    • Cyfrowi Bohaterowie
    • Histhack
    • Modele 3d
    • Aplikacje
    • Raporty badawcze
    • Przystanek Historia Przyszłości
    • Quizy
    • Dla Nauczycieli
  • Aktualności
    • Aktualności
    • galeria
    • video
  • Strefa Technologii
  • Kontakt
    • Biuro prasowe
    • Współpraca

Biuro Nowych Technologii IPN wzięło udział w Immersion Festival

Na tegorocznym Immersion Festival, odbywającym się w dniach 11-13 grudnia w Warszawie – poświęconym wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, w tym również promocji produktów i refleksji nad przyszłością technologii VR – nie mogło zabraknąć „Gry Szyfrów”.  W Pałacu Kultury i Nauki oraz w Centralnym Domu Technologii pojawili się edukatorzy, animatorzy, twórcy i badacze zajmujący się nowymi technologiami. Stoisko z „Grą Szyfrów” zaprezentowaną na dwóch stanowiskach z goglami VR, spotkało się z ponadprzeciętnym zainteresowaniem, czego widocznym dowodem były długie kolejki chętnych do zanurzenia się w scenerii wojny polsko-bolszewickiej 1920 roku.

W trzecim dniu festiwalu, zastępca dyrektora Biura Nowych Technologii IPN Adrianna Paradowska, wzięła udział w panelu dyskusyjnym zatytułowanym: „Potrzeby i kierunki rozwoju nowych mediów pod kątem instytucji kultury, edukacji i nauki”, w trakcie którego opowiedziała o dokonaniach biura. Uczestnicy panelu wskazywali nie tylko na dotychczasowe osiągnięcia i spektakularne możliwości, jakie oferują nowe technologie, ale również zwracali uwagę na potrzebę zachowania równowagi oraz mądrego wykorzystywania nowych narzędzi w procesie edukacji. Mowa była o potrzebie ustalenia norm i zasad (regulacji) bezpiecznego poruszania się w rozszerzonej rzeczywistości, a także przeprowadzenia odpowiednich szkoleń wśród nauczycieli.

Biuro Nowych Technologii IPN wzięło udział w Immersion Festival
Biuro Nowych Technologii IPN wzięło udział w Immersion Festival
Biuro Nowych Technologii IPN wzięło udział w Immersion Festival

Biuro Nowych Technologii IPN wzięło udział w Immersion Festival
Biuro Nowych Technologii IPN wzięło udział w Immersion Festival
Biuro Nowych Technologii IPN wzięło udział w Immersion Festival

Biuro Nowych Technologii IPN wzięło udział w Immersion Festival
Biuro Nowych Technologii IPN wzięło udział w Immersion Festival
Biuro Nowych Technologii IPN wzięło udział w Immersion Festival

W dalszej części spotkań, poświęconych wymianie doświadczeń i prezentacji konkretnych dokonań, dyrektor Paradowska po raz kolejny przedstawiła „Grę Szyfrów”, akcentując wymierną skuteczność edukacyjną tej gry, która nie tylko przekazuje użytkownikom fakty dotyczące wojny polsko-bolszewickiej, ale przede wszystkim zachęca do poznawania naszej przeszłości. Podczas wystąpienia zaprezentowany został również efekt procesu badawczego, w ramach którego poszukiwano odpowiedzi na pytania dotyczące potrzeb i oczekiwań przedstawicieli młodych generacji w kontekście nauki historii współczesnej i edukacji w ogóle, w raporcie badawczym „Immersyjna edukacja historyczna – w stronę nowych ścieżek edukacyjnych”.

Warto podkreślić, że motywem przewodnim pojawiającym się w wielu wypowiedziach w trakcie festiwalu, było zatroskanie o to, żeby nowe technologie nie były celem samym w sobie, ale żeby stały się nowoczesnym i skutecznym narzędziem edukacyjnym.

Całe wydarzenie możecie zobaczyć ponownie pod adresem:

Pierwszy dzień:

Drugi dzień:

 

Zapisz się do newslettera

  • Polityka prywatności
  • Deklaracja dostępności
  • Kontakt
social icon social icon
© 2025 Instytut Pamięci Narodowej