A A
Niepełnosprawność
  • Sketchfab
  • ENG
Zaloguj się
Logo - Instytut Pamięci Narodowej Logo Biuro
Nowych
Technologii
  • Misja BNT
  • Projekty
    • Gry
    • Wirtualne wystawy
    • Świadectwo poMOCY
    • Mobilny Przystanek Historia
    • Cyfrowi Bohaterowie
    • Histhack
    • Modele 3d
    • Aplikacje
    • Raporty badawcze
    • Przystanek Historia Przyszłości
    • Quizy
    • Dla Nauczycieli
  • Aktualności
    • Aktualności
    • galeria
    • video
  • Strefa Technologii
  • Kontakt
    • Biuro prasowe
    • Współpraca

Biuro Nowych Technologii IPN wybrało zwycięską ekipę wyzwania na HackYeah!

Podczas dwóch dni pełnych wyzwań i programowania, po raz drugi obecni byli przedstawiciele Biura Nowych Technologii Instytutu Pamięci Narodowej, które jest partnerem tego największego w Europie spotkania programistów.

Biuro Nowych Technologii IPN przygotowało specjalne zadanie dla programistów polegające na stworzeniu generatora quizów, bazującego na artykułach historycznych publikowanych w serwisach internetowych Instytutu. Rozwiązanie jest skierowane do nauczycieli historii, historii i teraźniejszości oraz wiedzy o społeczeństwie. Pula nagród dla zwycięzców konkursu wynosiła 30 tys. zł.

W trakcie dwudniowego wydarzenia odbywającego się w dniach 19-20 listopada w Tauron Arena w Krakowie przygotowano dla uczestników hackatonu 4 stanowiska VR z „Grą Szyfrów”,  projektem gamingowym Biura Nowych Technologii IPN. To gra opowiadająca o zmaganiach polskich kryptologów podczas wojny polsko – bolszewickiej. Wcześniej gra była prezentowana na targach gamingowychPax East i Pax West w Bostonie oraz Seattle. Od niedawna jest wpisana na listę materiałów dydaktycznych rekomendowanych przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.

Magdalena Hajduk – dyrektor Biura Nowych Technologii IPN – zwróciła uwagę na kreatywny charakter zadania:

– IPN publikuje w prowadzonych przez siebie serwisach internetowych bardzo wartościowe treści historyczne, będące istotnym uzupełnieniem wiedzy z zakresu historii Polski i świata w XX wieku. Treści te mogą stanowić podstawę aktywnej edukacji historycznej z wykorzystaniem nowych technologii. Wystarczy zaimplementować rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Dzięki temu nauczyciele uzyskają możliwość tworzenia innowacyjnych quizów historycznych, pomagających w przyswojeniu wiedzy historycznej.

Jak dodała:

– Widać potencjał połączenia nowych technologii i szkolnego procesu edukacyjnego w opublikowanym przez Biuro Nowych Technologii raporcie o immersyjnych ścieżkach edukacji historycznej. Kluczowy jest dialog z młodzieżą i reaktywność.

Jak podkreśliła Adrianna Paradowska – zastępca dyrektora Biura Nowych Technologii IPN – nowe technologie informatyczne dają wprost nieograniczone możliwości wspierania procesu dydaktycznego, w formie, która jest atrakcyjna dla młodych odbiorców. Dzięki temu uczniowie chętniej będą sięgali po opracowania historyczne prezentowane online i szybciej je przyswoją.

Jurorami w konkursie byli przedstawiciele IPN: Biura Nowych Technologii, Biura Informatyki i Biura Rzecznika Prasowego.

Zwycięzcami zadania przygotowanego przez Biuro Nowych Technologii została drużyna Team localhost 2022, która przygotowała Internetowy Pomocnik Nauczyciela, generator quizów dla nauczycieli i uczniów. Zwycięska drużyna odebrała czek na kwotę 20 tys. zł.

Drugie miejsce zajął zespół Alergeekventures otrzymując nagrodę w wysokości 10 tys. zł. Jury przyznało także wyróżnienie dla młodego zespołu uczniów z technikum informatycznego ze Szczecina występującego pod nazwą Towarzystwo Filamentów.

Zwycięskie rozwiązanie zostanie wdrożone i będzie dostępne nieodpłatnie online dla nauczycieli na stronie internetowej Instytutu Pamięci Narodowej.

 

 

 

  • Polityka prywatności
  • Deklaracja dostępności
  • Kontakt
social icon social icon
© 2025 Instytut Pamięci Narodowej