A A
Niepełnosprawność
  • Sketchfab
  • ENG
Zaloguj się
Logo - Instytut Pamięci Narodowej Logo Biuro
Nowych
Technologii
  • Misja BNT
  • Projekty
    • Gry
    • Wirtualne wystawy
    • Świadectwo poMOCY
    • Mobilny Przystanek Historia
    • Cyfrowi Bohaterowie
    • Histhack
    • Modele 3d
    • Aplikacje
    • Raporty badawcze
    • Przystanek Historia Przyszłości
    • Quizy
    • Dla Nauczycieli
  • Aktualności
    • Aktualności
    • galeria
    • video
  • Strefa Technologii
  • Kontakt
    • Biuro prasowe
    • Współpraca

Biuro Nowych Technologii IPN w polskiej szkole w Grecji

Od 5 do 8 czerwca Biuro Nowych Technologii IPN prezentowało swoje portfolio w polskiej szkole w Atenach. Przygotowana w tym celu została Strefa Nowych Technologii ze stanowiskami PC i VR, a całość dodatkowo obejmowała prelekcje i konkursy. Wyjazd odbył się wraz z Biurem Przystanków Historia IPN.

Biuro Nowych Technologii IPN w szkole polskiej w Atenach

Immersyjne lekcje historii, nauka z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, prelekcje i wiele więcej. W zajęciach wykorzystano wszystkie edukacyjne gry i aplikacje Biura Nowych Technologii IPN. Młodzież miała niepowtarzalną okazję , by założyć gogle VR, sięgnąć po kontrolery i zanurzyć się w edukacyjną podróż po najnowszej historii Polski.

Gra „Lotnicy – wojna w przestworzach” cieszyła się największym powodzeniem, w szczególności poruszenie wywoływała wersja VR. Uczniowie preferowali polską wersję językową, natomiast dla chętnych zmieniano język na inny – produkcja została przetłumaczona na 11 języków, więc wybór był spory.

Zobacz więcej o „Lotnikach”

Spotkanie Dyrektor Adrianny Paradowskiej z władzami szkoły

Dyrektor Adrianna Paradowska spotkała się z władzami i nauczycielami szkoły. Na forum omówiona została sytuacja polskiej edukacji na scenie międzynarodowej, przedstawione zostały wyniki raportów badawczych IPN i zaprezentowana została oferta immersyjnej edukacji Biura Nowych Technologii IPN.

Zobacz najnowszy raport badawczy Biura Nowych Technologii IPN

Połączenie różnych form nauki

Dzięki działalności Biura Przystanków Historia IPN możliwe było połączenie różnych form edukacji historycznej. Młodzież mogła doświadczyć obok tradycyjnych wykładów, również nowoczesnych form nauki z wykorzystaniem komputerów i wirtualnej rzeczywistości, uczestniczyć w konkursach, prelekcjach i immersyjnych lekcjach historii. Wszystko to zaowocowało niesłabnącym zainteresowaniem wśród młodzieży oraz satysfakcją z poznawania polskich dokonań w obliczu trudnych wyzwań, jakich nie skąpiła nam historia.

Zdywersyfikowany przekaz edukacyjny, łączący w sobie tradycyjne formy nauki i nowoczesne technologie przezwycięża bariery technologiczne, zwiększa kompetencje cyfrowe i uczy w sposób skuteczny i efektywny.

Immersyjna edukacja historyczna na całym świecie

Prezentacja w Atenach łączyła w sobie walory rozrywkowe i edukacyjne w taki sposób, by zainteresować młodzież najnowszą historią Polski i pobudzić do samodzielnego zgłębiania wiedzy. Wykorzystanie nowoczesnych technologii pomaga uczniom lepiej zrozumieć minione wydarzenia i przybliżyć realia, które kształtowały losy ich rodziców oraz dziadków.

Prezentowane edukacyjne projekty Biura Nowych Technologii IPN na całym świecie – w Grecji, Czechach, Islandii, Niemczech, Azji, Wielkiej Brytanii i Polsce spotykają się z zainteresowaniem nie tylko nauczycieli i rodziców, ale przede wszystkim młodzieży. Kierowane do niej gry i aplikacje spełniają więc swoją rolę – edukują, pobudzają wyobraźnię, kreują postawy obywatelskie i wskazują, że technologia to nie tylko rozrywka- to również nauka.

Cieszy, że nasza młodzież mieszkająca poza granicami kraju partycypuje w nowoczesnej edukacji historycznej zogniskowanej wokół polskich doświadczeń i przeżyć. Dzięki działalności Instytutu Pamięci Narodowej również poza granicami Polski możliwe jest rozwijanie tożsamości narodowej oraz kształtowanie postaw obywatelskich.

Zobacz wszystkie edukacyjne gry Biura Nowych Technologii IPN

Zobacz więcej
  • Polityka prywatności
  • Deklaracja dostępności
  • Kontakt
social icon social icon
© 2025 Instytut Pamięci Narodowej