A A
Niepełnosprawność
  • Sketchfab
  • ENG
Zaloguj się
Logo - Instytut Pamięci Narodowej Logo Biuro
Nowych
Technologii
  • Misja BNT
  • Projekty
    • Gry
    • Wirtualne wystawy
    • Świadectwo poMOCY
    • Mobilny Przystanek Historia
    • Cyfrowi Bohaterowie
    • Histhack
    • Modele 3d
    • Aplikacje
    • Raporty badawcze
    • Przystanek Historia Przyszłości
    • Quizy
    • Dla Nauczycieli
  • Aktualności
    • Aktualności
    • galeria
    • video
  • Strefa Technologii
  • Kontakt
    • Biuro prasowe
    • Współpraca

6 grudnia premiera rozszerzonej wersji „Gry Szyfrów”

Do tej pory „Gra Szyfrów”z platformy STEAM została już pobrana przez ponad 100 000 graczy. Bolszewickie szyfry łamią zarówno polscy, jak i zagraniczni gracze ze USA, Wielkiej Brytanii czy Chin. Najnowsza wersja „Gry Szyfrów” będzie wzbogacona nie tylko o język migowy (polski i amerykański), ale również o dodatkowy level, którego poziom skomplikowania i czas rozgrywki jest równy niemalże całemu wcześniejszemu gameplayowi!

W ramach nowej misji rolą gracza będzie wejście do tunelu kolejowego, znalezienie właściwej ścieżki w sztolni, rozwiązanie zagadek, aby ostatecznie wysadzić bolszewicki pociąg – jest to rozwinięcie wątku ze Stefanem Kajderowiczem w roli głównej. Ponadto do pierwszej misji dodano minigrę polegającą na nadaniu komunikatu alfabetem Morse’a i wydłużono zagadkę z szyfrem Delegat. Szacujemy, że całość wydłuży rozgrywkę o ok. 1,5 h! Rozbudowie uległa również oprawa muzyczna, za którą ponownie odpowiada Przemysław Treszczotka.

„Gra Szyfrów” to projekt gamingowy przygotowany jako gra FPP (first person perspective), składająca się z pięciu misji. Opisują one przebieg wojny polsko-bolszewickiej oraz wpływ polskiej kryptologii na jej zwycięski finał. Każdy z graczy może złamać bolszewickie szyfry i zniszczyć sowiecki pociąg pancerny. Dziesiątki młodych osób wciela się w autentyczne postacie żołnierzy wojny polsko-bolszewickiej z 1920 r., uruchamia skomplikowane urządzenia komunikacyjne sprzed 100 lat i ratuje Europę przed komunistycznym zniewoleniem.

Rozwiązania zastosowane w grze powstały na bazie materiałów źródłowych lub zostały dokładnie odwzorowane z historycznych eksponatów. Misje graczy to udokumentowane wydarzenia historyczne, a każdy z bohaterów ma inne, kluczowe dla wyników bitwy zadanie. Ta pierwszoosobowa gra 3d z elementami skradania oraz rozbudowanymi zagadkami wprowadza gracza w świat wojny, która zdefiniowała Europę. Jej fabuła rozpoczyna się pod koniec 1920 r., kiedy to toczy się walka o Korosteń – kluczowy węzeł kolejowy oraz bazę techniczno-zaopatrzeniową.

Światowa premiera „Gry Szyfrów” miała miejsce pod koniec kwietnia 2022 r. na PAX East w Bostonie – na jednych z największych targów gamingowych na świecie. Ponadto projekt  prezentowany był na różnych imprezach ze świata elektronicznej rozrywki m.in. PAX West, Gamescom, Perspektywy Women in Tech Summit.

Decyzją Ministra Edukacji i Nauki Przemysława Czarnka „Gra Szyfrów” została dodana do programu nauczania jako treści rekomendowane. W ten sposób stanie się częścią programu edukacyjnego w polskich szkołach i zarówno nauczyciele, jak i uczniowie będą mieli okazję w nią zagrać.

Grę można bezpłatnie pobrać z platformy STEAM, Sklepu Play oraz AppStore. Gra działa na goglach VR, PC z systemem Windows oraz urządzeniach mobilnych obsługiwanych przez iOS i Android.

 


  • Polityka prywatności
  • Deklaracja dostępności
  • Kontakt
social icon social icon
© 2025 Instytut Pamięci Narodowej